29 Eylül 2011 Perşembe

düşüncesiz temenniler

günlük hayatımızda, arkadaşlarımızın başına gelen mutlu haberlere kendimizce mutlu tepkiler veriyoruz ve onlardan da teşekkür mahiyetinde geri dönüşler alıyoruz.. hatta belki tebrik edilen ve geri dönüş yapan kişi siz bile olabilirsiniz.
burada iyi dileğe cevap verirken dikkat edilmesi gereken 2 durum var.

1-EVLENDİYSENİZ/NİŞANLANDIYSANIZ/ÇOCUĞUNUZ OLDUYSA: Burada eğer arkadaşlarınız çok ağır bir ruh hastalığı geçirmiyorsa sizi büyük ihtimal tebrik edecektir. Dikkat gereken konu burada başlıyor:
normalde kabul edilen tarz sizin de teşekkür etmeniz ve konunun kapanmasıdır.
ancak malesef bazen "darısı başına" talihsiz cevabı gelir ki o an arkadaştan da arkadaşlıktan da soğursunuz..
"darısı başına" ne yaa??
ben belki senden gizli evlendim ya da evlenmeden çocuk sahibi oldum ya da hiçbirini hayatımda istemiyorum-evlilik ve çocuk benim için bir kabus.. SANA NE????
ben grip olduğumda ve sen bana geçmiş olsun dediğinde ben sana darısı başına diyor muyum??
işte bu da o kadar itici bir davranıştır..

2-ARKADAŞINIZ YENİ SEVGİLİ YAPTIYSA ALTINA "MAŞALLAH ÇOK YAKIŞMIŞSINIZ" YORUMU YAPMAK: Bu en nefret ettiğim yorumdur. Bir gün sevgilim olursa ve altına bunu yazarsanız "müjde beni neden sildi acaba" diye kendinize sormayın sakın. bu yorum arkadaşınızı yeni sevgilisi ve hatta sevgilisinin arkadaşları önünde rezil etmekten başka bir şey değildir.
Örnek veriyorum.
Busesu sizin liseden arkadaşınız.
Toner ise yeni sevgilisi.
ve facebook'a resim koyuyorlar.
siz bunun altına "maşallah çok yakışmışsınız" yazarsanız, bunun türkçe meali şudur:
bizim arkadaşımız busesu all time abazadır, şu an sevgili yaptı diye bütün arkadaşları olarak sevinçten çıldırıyoruz.
Bu da Busesu'yu sevgilisi önünde rezil eder, "ulan amma erkek arkadaş meraklısı karıymış" pozisyonuna düşmesine neden olur..

biraz daha şuurlu bir hayat için dikkat edelim, ettirelim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder