9 Eylül 2015 Çarşamba

apple event // yönetici özeti

Her sene olduğu gibi tabiki bu sene de Cupertino'daki Apple Event'ine davetliydim.

Ancak malesef bu sene katılamadım, çiçeğimi gönderdim.
Malum evlilik, işyeri taşınması vs derken son zamanlarda hayatımdaki dinamikler oldukça değişti.
En önemlisi de yarın Hatice ablanın ütü günü olduğundan Cupertino benim için artık bir lüks sayılıcaktı.
Bu sebepten dolayı da çok sevdiğim meslektaşım Tim Cook'a üzülerek "I regret to inform you that I'll not be attending your event, because I'm supposed to wash the whites" mesajını ilettim.

buradaki "whites" kısmını gorbaçov ya da putin olarak algılamaz umarım.

öncelikle her zamanki gibi nefis bir event'ti.
yıllardır birebir yerinde izlemeye alışmış biri olarak, evde 2,5 saat boyunca bilgisayardan izleyince gözlerim 5 numara oldu.

şimdi yarın internette her yerde bu akşam açıklanan yeniliklerin "asla anlayamacağımız, tüketici deneyimine hiç dokunmayan aşırı teknik" açıklamalarını bulacağız ve biz bayanlar olarak da çoğunu anlamayacak ve niye bu kadar abartıldı ki diyeceğiz.
yani boyz,
içinde kullanılan çip bizi gerçekten ilgilendirmiyor.

şarjı uzun gidicek mi?
kamera iyileşti mi?
bazı takılmalar vs giderildi mi? gibi günlük sıkıntılarımıza cevap verseniz yeterli..

ama sizin aldığınız parayı hak etmek için ille de teknik bir şeyler yazacağınızı bildiğimden, tüketici deneyimini ilgilendiren/kızlar için yönetici özeti kısmını ben yazıcam.
çünkü sizin o teknik detaylarınızı ben de anlamıyorum, anlasam da ilgilenmiyorum.
istesem anlarım, ama isteyerek anlamıyorum.
anlayan niye anlıyo onu da anlamıyorum.
(loop'a aldı)

şimdi ben size aşırı tatlı bir şekilde özetlicem bu olayı.
sakin olun kızlar.
türk kahvenizi alın, ayaklarınızı altınıza toplayın, bi dal after eight alıp josephine'ninize uzanın..


1.her sene erkek erkeğe halı saha kıvamında yaptıkları bu event'e ilk defa 2-3 tane kadın serpiştirmişler. sıkıldınız dimi lan tek başınıza abazalar? ısısısısısı...

2.sahnede konuşan bütün kadınların çok iyi kol kas definition'ları vardı, hayvan gibi kıskandım. Nasıl oluyor abi o? o kadar üst düzeysin, bir sürü işin gücün olması lazım, spora gidicek vakti hatta yani vakit de diil, baya definition yapacak kadar vakti nerden buluyosunuz?
sinsiler kesin her gün kadın aliosunuz dimi?

3.yepyeni dev bir ipad çıkarmışlar. gerçekten ipad demeye dilim varmıyor, monitör desem daha yerinde olabilir. Bence bir kadının tüketim motivasyonlarını gözönüne aldığımızda oldukça kullanışsız, hem aşırı büyük hem ağır.. Ama şimdi olsa sabaha kadar ne oynarım ne oynarım belli diil, üstüne bile yatarım gece uyurken almasınlar diye.. ama bir yerde creative director falan değilseniz bence almanız çok şart değil.
bi de kalemini yapmışlar.
kocaman ekrana kalemle çizmek hayvan gibi eğlenceli olur eminim.
Yaskom görse sabaha kadar bırakmazdı.

4.microsoft batmasın, çocukluk anıları kodak gibi ölüp gitmesin diye onlara acıyıp bir işbirliği yapmışlar. microsoft office programlarını bu dev ipad'de de kullanabileceksiniz sanırım-o kısımlarda biraz sıkılmıştım tam dinlemedim, ama bu bilgi size yeter.

5.apple watch'ı baya greys anatomy havasına sokmuşlar, paso sağlık aplikasyonu. hamileler bebeklerinin kalp atışını duyup bunu doktoruyla da paylaşabilecekmiş. böylece iyice paranoyaklaşan anneler ve katil doktorlar yaratabilecekler.
tabiki bunun için hem hastada hem doktorda apple watch olması gerekiyor.
ve de günde ortalama 10 tane hamilenin bebeğinin kalp atışlarını doktoruna gönderip "normal atıyor mu" dediğini de hesaba katarsak jinekoloji dünyasını ciddi bir travma beklediğini söyleyebilirim.

6.apple watch için hermes'le işbirliği yapmışlar. yemin ediyorum bu benim daha önce aklıma gelmişti. böyle saat kısmı apple watch ama kayış, o hermes'in klasik deri dolanmalı kayışı.. çok güzel olmuş, çok şık olmuş, bizim gibi zengin ve elit bayanlar için harika bir nesne olmuş, koşun alın.

7.ipad mini 4 diye bir şey çıkarmışlar ama bundan hiç bahsetmedi, orayı hiç anlamadım, var bi bit yeniği.. sadece fiyatını söyledi geçti, sanırım kendileri de ürüne pek inanmıyor, patron istedi diye çıkardılar ama sunumda da dikkat çekmeyelim üstünkörü geçelim dediler. bence öyle yani.

8.biggest news: iphone 6s çıkmış. aman işte özellikleri falan ahım şahım değil. yani güzel ama "ulannnn işte bu özellik yüzünden 1 senedir atomu bölemiyordum" dediğim bir numarasını göremedim.
ama yani bence bizi en çok ilgilendiren kısmı kamera iyileştirilmiş, en önemlisi de ön kamerası 5MB olmuş sonunda, zira normal düz bir 6PLUS kullanıcısı olarak hala selfilerim ütüyle çekilmiş gibi. Bu daha iyi olacak inşallah.
Bir diğer beni kalbimden vuran tatlılık ise, pembe iphone çıkmış.
pembe dediysek şirin kız pembesi değil tabiki, zira şirin kızlardan hiç hoşlanmam.
i mean rose gold bitchez!
olsa alyansımla da çok uyumlu olurmuş.

yani yeni telefon alacaklara tabiki kesinlikle 6S öneririm.
yenisi çıkmış kızım manyak mısın niye eskisini alasın.
her zaman ileri, daima ileri..

9.son olarak da çok güzel renkli yeni yeni kılıflar yapmışlar. aksesuar manyaklığımdan dolayı 5 tane falan alırım diye düşünüyorum.

işte böyle yani kızlar.

teknoloji dediğimiz şey öyle çok da komplike bir şey değil neticede.
sadece mühendisler 100 sene okuyor ve okurken de çok zorlanıyor diye hayatları boyunca her şeyi bize zehir etmeye çalışıyorlar.
ama öyle bir şey yok.
göreceğiniz gibi size gayet basit olayı özetledim.
yarın hiç öyle chip, pc falan okuyup da aklınızı karıştırmayın.
zara'ya, mango'ya falan gidin, yeni sezona bakın onun yerine.

think different.
different derken baya different yani, ne biliyim madonna'yla tayyip öpüşüyomuş mesela..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder